Cand emotiile ies la suprafata. Mastile jos.

85290_20140325_212344_tumblr_mnxf48QmZv1rqp6eno1_250Traim intr-o jungla. E o replica pe care multi dintre noi am auzit-o.Ne place sau nu acceptam situatia si ne comportam ca atare. E drept, suntem un vulcan gata sa erupa odata cu toate frustrarile noastre. Am invatat sa tinem totul in noi, sa ne ascundem si sa devenim inumani, persoane reci, reticiente la orice urma de bunatate din partea celor din jur. Acum un zambet, o vorba buna poate fi primita cu repros sau indiferenta, pentru ca societatea ne-a facut sa devnim ceea ce suntem. Sclavii societatii moderne. Insa putem schimba toate acestea. Cum? Pai, e simplu, folosindu-ne emotiile.

emotion

Recunosc. Sunt asemeni unei sticle gata sa explodeze. Sunt un butoi plin de frustrari adunate de-a lungul fiecarei zile, de la lucrurile marunte care nu imi ies, pana la discutio aprinse cu ceilalti. Sa va dau un exemplu.E ora 7:40.Statia de autobuz e plina. Dupa mai bine de 15 minute ajunge masina si ajung sa stau ca o sardina intre 2-3-4-n oameni timp de 3-4 statii.Ajung la scarile ce duc spre facultate si incep sa grabesc pasul, sunt in intarziere, cele 6 etaje pe care le urc pana la sala de curs par ca nu se mai termina si ajung intr-un final. Rupta de oboseala, gafaind si simtind cum temperatura imi urca pana la 50 de grade de la atata alergatura. O dimineata de genul e exemplul perfect care imi poate strica intreaga zi. Nu imi place sa fiu in intarziere, cum nu imi place sa nu fiu pregatita intr-un domeniu care imi place sau sa par a fi nepregatita cand stiu ca in fapt citisem cele n pagini, insa fix detaliul acela nu-l stiam si uite asa pic de idioata sa zic asa.Ce sa spun, e chestia si de ghinion zic.

 

Frustrarea e o emotie ce adesea o traiesc si contrar tuturor lucrurilor ce le-am enumerat mai sus, ii fac fata. Si nu, nu tin in mine.Bine, poate pentru scurt timp. Ideea e ca orice emotie oricat de negativa ar fi ea ne provoaca sa devenim mai buni, pe mine personal sa fiu prinsa pe picior gresit cu materia de exemplu ma provoaca sa muncesc mai mult, sa demostrez ca lucrurile nu stau asa cum par, tiind sa fiu exagerata si perfectionista uneori, insa macar daca tot nu ies lucrurile asa cum le voiam eu, imi place sa stiu ca macar am facut tot ce am putut pentru a-mi atinge scopul.

human_emotions_by_benafog-d6esqed

Insa cum ramane cu frustrarile personale. Frustrarile care te fac sa devii irascibil si sa-i judeci pe toti din jurul tau. Genul de situatie in care te simti mic, neinsemnat, ca faci parte dintr-o comunitate restransa si izolata. E genul de emotie care apare parca de nicaieri insa trebuie s-o infrunti. Adesea mi se intampla sa cred ca nicio haina nu sta nicicum pe mine si ca imi mai trebuie inca o piesa „cheie”, desi am dulapul doldora cu haine sau pur si simplu nu imi place ce vad in oglinda. Ei bine, genul asta de situatii sunt mai delicate si se pot rezolva in doua moduri, cel putin asa cred eu. Fie printr-o discutie cu o prietena care sa te incurajeze si sa te faca sa-ti recapeti increderea (da, nu sunt ipocrita, incurajarile fac minuni pentru psihic) si varianta a doua, refugiul in sport. Exercitiile fizice te fac sa elimini toata energia negativa si sa devii iar pozitiv, plus ca un tonus ridicat nu suna rau deloc!

Da, emotiile fac parte din noi si trebuie sa stim sa le infruntam cu ochii deschisi si sa nu ne izolam, sa nu refugiem in mancare sau alte lucruri care ne fac sa mergem din rau in mai rau si sa intram intr-un cerc vicios.

Tu cum faci fata emotiilor?

Articol scris pentru proba 21 din cadrul competitiei SuperBlog 2014!

3 gânduri despre “Cand emotiile ies la suprafata. Mastile jos.

  1. Ai atins un subiect interesant,pe care l-am simtit si eu.Eu cred ca ar trebui sa nu ne inhibam, sa ne traim emotiile cu intensitate ,sa ni le exprimam atunci cand e cazul,sa dovedim ca suntem oameni.Viata e grea, trebuie sa fii atent la tot ce se intampla ca sa supravietuiesti dar trebuie sa lasam loc si emotiilor!

  2. e foarte greu in vremea de azi sa scapi de frustrari. Si in acelasi timp e foarte greu sa faci propria viata in vremurile pe care le traim pentru ca totul este atat de greu mai ales pentru tineri adolescenti care abia au iesit de pe bancile facultatii!

Lasă un răspuns

