Hai să ne pierdem prin cafenele

E genul de loc în c10314663_879924162022524_124485714188202706_nare mereu mi-am dorit să trăiesc. Să mă pierd în visare printre cafenele cu iz de mister sau umor fără margini, de ce nu!? E locul pe care ți-l imaginai, dar niciodată n-ai avut tupeul să ți-l creezi. Da, ai auzit bine, să ți-l creezi. De ce!? Pentru că ești, sunt, suntem capabili să ne proiectăm în realitate tot ceea ce ne dorim. Știi tu, imaginația nu are limite, așa că de ce să nu-ți creezi propriul univers, propria stradă a ficțiuni unde ne întâlnim cu toții, iubitori de frumos, de cultură și lectură, de povești clasice sau contemporane!?

Pe Strada Ficțiunii ai ocazia de a fi cine ești cu adevărat. Bine. Nu neapărat, ci să fii cum simți tu în acel moment, cred că înțelegi ce spun. La cafenelele pestrițe ale Editurii ALL, găsești de toate pentru toți, fie că alegi să te oprești la casa de turtă dulce la un volum pasional din colecția Bestseller sau ești în căutarea adrenalinei la casa groazei, unde alături de un Bloody Mary și Diavolul în rochie albastră a lui Walter Mosleyești ținut cu sufletul la gură în căutarea tinerei albe pierzându-te printre acorduri de jazz și măști ascunse în întuneric, vei găsi ceva pentru sufletul tău și vei fi posedat de dorința de lectură și de pofta de-ați hrăni sufletul cu artă și frumos.

10701975_791694374202068_4845637184924998905_nAdesea mi se întâmplă să am o zi proastă și mă simt mică, practic invizibilă. La numărul 13 pe Strada Ficțiunii îmi găsesc liniștea. Într-o clădire impunătoare, în deplină discrepanță cu restul cafenelelor, mă așez comod pe scaunul masiv acoperit de catifeaua violet și-mi savurez ceaiul de mentă adus de către un tânăr care întruchipează perfect discrepanțele imaginației mele și mă apuc de citit. Citesc cu poftă și o sete nebună din paginile mirosind a timp și a trecut ale Omului invizibil , pătrunzând într-o lume anostă, plină de discrepanțe asemeni sufletului meu. Aventurile tânărului afro-american mă fac să mă simt fericită, să ies din carapace și să realizez că a fi mică și invizibilă nu e cel mai rău lucru din lume. Din contră chiar, e doar o viziune. O iluzie, o festă ce mi-o joc singură.

Strada Ficțiunii e un loc pestriț. Un loc unde pasionații de lectură se întâlnesc în cafenele dischisite pentru a împărtăși idei, gânduri sau pur și simplu pentru a citi. Colecția e amplă, volumele sunt multe, câte ceva pentru fiecare personalitate a sufletului tău. Fie că alegi să te afunzi în veșminte contemporane sau optezi pentru abordări ceva mai clasice, există un loc pentru fiecare. Ideea e că acest loc e pentru tine și pentru mine, pentru toți iubitorii de lectură și frumos. Această stradă, acest loc sacru pentru noi trebuie umplut cu viață și oameni frumoși plini de mistere și povești ascunse. Fiecare avem o viziune în suflet, fiecare ne imaginăm un drum, o poveste cu fiecare carte citită. De ce să nu o facem împreună și să ne plimbăm pe Strada Ficțiunii printre cuvinte și idei.

Ce spui, vii și tu pe Strada Ficțiunii?

Acest articol a fost scris pentru cea de-a 12-a probă din cadrul competițiel SuperBlog 2014.

 

Lasă un răspuns

