E oficial. Sunt în război cu microbii!

descărcare

Sunt trează de mai bine de 16 ore, e seară, noapte, frig, însă eu mă aflu din nou aplecată asupra tastelor scriindu-vă. De ce aleg să fac asta în loc să dorm m-ați întreba? Ei bine, o fac pentru că ”prosoape pliate și pentru că ”microbi”, ca să ne mai amuzăm și noi puțin citând din ”clasici” (a se remarca ironia)

Astăzi a fost zi de curățenie, deși nu e sâmbătă, joia este zi de curățenie generală dacă ești student și pleci la sfârșit de săptămână pe plaiuri natale și-ți dorești să găsești totul perfect în micuța garsonieră plină de lumânări parfumate, amintiri și așternuturi curate.

Că tot vorbim de curățenie, nu vi se întâmplă să vi se usuce rău mâinile atunci când umblați jumătate de zi cu fel și fel se soluții chimice? Eu nu mă plâng, am pielea rezistentă, însă după o astfel de încercare nu pot să nu remarc uscăciunea mâinilor mele și cred că soluțiile pentru cuticule și cremele de mâini nu pot rezolva pe deplin problema, pot doar amâna efectele deși ne mințim singure visând la pielea catifelată ca la modelele ce le admirăm.

Pe lângă clasica curățenie de joi, azi am avut o revelație. Da, ați auzit bine o revelație! Și tot de maini uscate, soluții chimice și microbi e vorba. Astăzi am realizat cât de ”murdară” e lumea în care trăim ( deși am pus cuvântul între ghilimele să știți că mă refer la sensul propriu al acestui cuvânt, credeți-mă).

rola-prosop-pentru-bucatarie_resize-550x582Microbii fac parte din viața noastră și nu le putem nega existența, astăzi citind pe site-ul celor de la PaperPlus că până și uscătoarele de mâini sunt nocive, făcându-ne mai mult rău decât bine! Bine, bine vă întrebați, dar dacă prosoape textile nu, că doar merg din mână-n mână sau chiar de stau în baie și le folosești doar tu, tot stau în aerul plin de bacterii, atunci care e soluția dacă până și uscătoarele din mall-uri nu mai sunt bune?  Simplu. Prosoapele de hârtie! Sau servețelele sau rolele de hârtie, până și hârtia igienică e o alternativă mai bună decât cea a prosoapelor clasice sau a uscătorului de mâini. Ca să vă faceți așa o idee, prosoapele de hârtie usucă în proporție de 96% mâinile după doar 10 secunde, pe când după 15 secunde le usucă în proporție de 99%, în timp ce aerul cald al uscătorului de mâini are nevoie, de nu mai puțin de 45 de secunde pentru a usca mâinile complet, deci mai mult timp pentru germeni să-și facă apariția pe pielea dumneavoastră fină doamnelor!

Acum că stau și mă gândesc, producătorii de hârtie igienică au cel mai mult de câștigat, doar e cea mai ieftină opțiune și la-ndemâna oricui, să fim serioși, cu toții avem un stoc de hârtie igienică! Asta e așa, ca o paranteză. Ideea e că, deși știm că există-n permanență-n jurul nostru, noi ignorăm microbii, doar bunica manca fructele nespălate și n-a mai avut nimic. E drept ce spuneți, dar vremurile erau altele, nu eram invadați de fabrici și mașini. E timpul pentru o schimbare, de mentalitate în primul rând, să începem să avem mai multă grijă de sănătatea noastră, de respectul de sine și să începem cu lucrurile simple, da, chiar și spălatul pe mâini este o artă.

Astăzi am învățat cedescărcare (1)va nou, că deși suntem înconjurați de produse de igienă și curățenie pretutindeni, calitatea stă în lucrurile mărunte, precum prosoapele de hârtie. Totul începe de la bază și făcând pași mărunți vom ajunge acolo unde țintim și nu vom mai fi în postura de a fi la coada listei în Europa în ceea ce privește educația și sănătatea și în top când vine vorba de boli și mortalitate din cauza mizeriei.

Revenind, astăzi am avut o revelație și mi-a plăcut. Deși până mai ieri azi foloseam prosoapele de hârtie doar la stergerea feței după spălarea acesteia pentru un ten mai luminos și sănătos și foloseam cu stoicism uscătorul de mâini din mall-uri, e drept că foloseam și-un gel de igienizare după, de astăzi promit solemn că renunț la prosop și uscător și mă aliez cu hârtia în lupta declarată microbilor!

Tu în ce tabără ești?

Acest articol a fost scris pentru proba a opta din cadrul competiției SuperBlog2014.

Un gând despre “E oficial. Sunt în război cu microbii!

  1. De la sanatate multe se schimba in viata noastra;mai precis, de la lipsa sanatatii.E cel mai pretios lucru din viata unui om si trebuie sa avem grija ,inca din copilarie,sa-l pastram.Sanatatea ar trebui sa fie obiect de studiu in clasele primare,cu aplicatii practice adaugate.Multe ar trebui facute…

Lasă un răspuns

