Jurnal de student/a- Part I (Prima impresie finanțe bănci)

Bună tuturor!

A trecut ceva timp de la prima postare legată de facultate, de FEAA mai exact și datorită impactului pozitiv la care, sinceră să fiu nu mă așteptam, am decis să continui această serie cu primele impresii de la specializare, finanțe bănci mai exact.

Cine-a spus că primul an este cel mai greu a avut dreptate, într-o oarecare măsură, căci deși sunt în anul doi și-am trecut parțial pe specializare, încă mă confrunt cu materiile trunchiului comun, care în mare, mi se par mult mai complicate decât cele pe specializare, dar să le luăm pe rând zic.

În ceea ce privește obiectele pe specializare, Finanțele întreprinderii și Bazele asigurărilor de bunuri și persoane mai exact nu am decât cuvinte de laudă. Sincer, nu mă așteptam să fie atât de ușor. Bine, nu ușor, adică să fim luați atât de step by step. Mă așteptam la profesorii care să emită pretenții de la studenți și cunoașterea materiei cuvânt cu cuvânt, însă nu este chiar așa. În ceea ce privește Finanțele întreprinderii ca primă impresia îmi pare o combinație de microeconomie și macroeconomie îmbinată foarte plăcut cu ceva finanțe desigur, poate mă înșel, dar eu așa percep acest obiect. Îmi place mult că se fac trimiteri la realitatea imediată, la exemple actuale și suntem în pas cu ceea ce se întâmplă în societate acum și profesorii, adică profesorul, căci avem norocul de-a face și seminarul și cursul cu același profesor (ceea ce mie personal mi se pare un mare avantaj din multe puncte de vedere) nu fac trimiteri la situații ce s-au întamplat acum n-șpe mii de ani.

Revenind, cea de-a doua materie, și anume Bazele asigurărilor de bunuri și persoane, mi se un obiect relaxant în care înveți cam tot ce poți despre asigurări, adică baza, bazelor, până acum studiind doar puțin din materie, poate și din cauza faptului că până acum am făcut doar cursul, probabil lucrurile se vor schimba când vom începe și seminariile. Până acum îmi place, nu am prea multe de spus, profesorul de la curs oferă muuulte exemple actuale, adică foarte actuale, gen Ebola și ce impact are globalizarea în răspândirea ei, ca să ofer un exemplu concret.

Și că tot am terminat cu obiectele pe specializare să începem cu cele de la trunchi comun. Aleg să vă vorbesc despre Finanțe, căci tot am ales să merg pe-această specializare. Ei bine, finanțele sunt un amalgam de trăiri și sentimente. Istoria e frumoasă, teoria multă și interpretabilă. Tocmai asta-i buba cu materia asta, e interpretabilă și grilele-s la fel. Până acum am studiat foate puțin din această materie, însă din ce-am înțeles aceasta e partea cea mai importantă și e un fel de baza bazelor în ceea ce privește finanțele.

Una rece, una caldă. Continuăm cu Managemetul, care recunosc, îmi place mult. Mi se pare o materie interesantă și care poate aplicată indiferent de domeniu. Se pune accent pe lucrul în echipă, abilitățile de comunicare și de capacitate de respectare a deadline-ului. Până acum îmi place și nu cred că va interveni ceva pe parcurs care să-mi schimbe această părere.

Am lăsat ce e mai ”bun” pe final pentru cei ce au avut răbdare să citească toate aceaste rânduri. Ei bine, am ajuns și la Econometrie, ”partea a doua a statisticii”, așa că această materie ori o iubești, ori o urăști o te chinui s-o înțelegi și să scapi de ea. Deci, dragi colegi din anul întâi, nu neglijați statistica în semestrul doi că nici în anul doi nu scăpați de ea, indiferent de specializare. Mie personal, mi se pare cea mai grea din toate semestru ăsta, dar mă străduiesc și sper să fie bine, măcar cum a fost anul trecut la statistică.

Despre engleză nu sunt prea multe de spus, înafara faptului că scăpăm de gramatică și ne concentrăm mai mult pe comunicare ceea ce e foarte bine zic eu.

Cam aceasta a fost o primă parte a jurnalului ce am decis să-l încep. Recunosc, a fost o perioadă dificilă până m-am acomodat cu acest nou program, migrația dintr-o grupă-n alta și tot așa, însă parcă lucrurile încep să se aseze și încep să reintre pe făgașul normal.

Dacă aveți întrebări rubrica destinată comentariilor este deschisă și voi încerca să vă dau răspunsuri cât mai pertinente posibil!

Seară frumoasă vă doresc și viață ușoară de student!

2 gânduri despre “Jurnal de student/a- Part I (Prima impresie finanțe bănci)

  1. Daca poti sa privesti atat de profund si atat de critic, inca din primul an, intreaga materie din primul an de facultate, inseamna ca vei fi un finantist dedicat,un profesionist de exceptie si, chiar ma bucur ca mai exista tineri seriosi,care stiu ce vor sa faca in viata!

Lasă un răspuns

