De la geishe la oameni din Neanderthal

Încă din cele mai vechi timpuri femeile au avut o înclinația către frumos. A fi plăcute ochiului a fost un obiectiv clar care a impus anumite reguli nescrise, dar de toate știute, care s-au manifestat diferit de la o cultură la alta făcând înconjurul lumii și rezistând cu stoicism trecerei ireversibile a timpului.

De la arta conturării ochilor învățată de generații de la binecunoscuta Cleopatra până la arta de a fi feminine și a-și evidenția perfect buzele în roșu aprins, artă pusă în prim plan de geishele ce colindau grădinile Japoniei în companii selecte, femeile au fost în permanență în căutarea elixirului frumuseții, punând în practică fiecare truc învățat de la doamne celebre ce-au marcat istoria prin frumusețea lor.

images

Ați observat sau nu, am pus oarecum accentul pe geishe, și nu întâmplător am făcut acest lucru. Să fie de vină filmele, cărțile citite sau pur si simplu pozele care inspiră feminitate prin fiecare pixel, nu știu să vă spun, dar pentru mine o geishă adevărată, nu din aceea din ”cartierele florilor”, reprezintă frumusețea pură, mai mult  sau mai puțin naturală.

descărcare

Adevărul este că în spate oricărei imagini răpitoare se află multă muncă, și cine crede că a fi fardată frumos și-a servi sake bogaților vremii, era, doar așa, un lucru ce-l putea face oricine, se înșeală, căci cine era aleasă a deveni geishă alegea un nou drum, o nouă viață, fiind școlită în arta dansului, trecând prin chinuri cumplite pentru a obține acel păr perfect drept și petrecând ore întregi înaintea fiecărei ieșiri în societate. E drept, a fi geishă, nu era tocmai o alegere proprie, era mai mult o obligație, probabil și din acest motiv puține erau geishele ce respectau tradiția întru totul și își acceptau și iubeau soarta-ntr-un final.

descărcare (1)

Revenind la realitatea noastră și la noul trend pentru revenire la naturalețe care văd că se tot practică și la noi în țară mai nou. Nu știu dacă-ați observat, dar mai pe toate podiumurile marilor case de modă văd modele fără pic de personalitate, e drept, trebuie pusă-n evidență ținuta, nu omul, însă a avea un nude make-up, cu accentul pus pe sprâncenele ce mai au puțin și se unesc în a fi una singură nu mi se pare ok. Contraziceți-mă dacă vreți, e doar părerea mea. În fine, altundeva voiam eu să ajung. Prin această revenire la lucrurile simple, naturale, nu cred că se înțelege să devenim neîngrijite și neepilate, căci, sincer vă spun, pentru mine acest detaliu este cel care face diferența. Nu întâmplător am ales să-ncep articolul prin a vă vorbi puțin despre geishe și viața lor, căci, mă repet, ele sunt un reper în ceea ce înseamnă frumusețea, naturalețea atunci când își scot ceara din păr și fardurile de pe ten. Încă de pe-atunci epilarea era un must, pentru fiecare femeie ce se cerea a fi îngrijită, chiar de era să-și ardă pielea cu ceara mult prea fierbinte, era un rău necesar, un rău care-o făcea să se simtă femeie.

Și mă întreb eu așa-n prostia mea, chiar e cazul să redevenim oamenii din Neanderthal pentru a fi ”naturali”? Probabil răspunsul majotății e nu, cum ar fi și normal spun eu. Și dacă tot ne-am pus de-acord cu privire la necesitatea epilării, să discutăm puțin și despre cum alegem s-o facem, căci, piața ne oferă toate alternativele posibile și imposibile la care ne putem gândi. Eu astăzi vreau să mă opresc doar la două dintre acestea.

kit-pentru-epilat-free-titaniu-tpb-ro

Am să încep cu varianta tradițională a acestui ritual de frumusețe, și anume, epilarea cu ceară. Sincer vă spun, nu sunt o mare fană a acestei modalități, căci nu de puține ori mi s-a întâmplat să mă aleg cu iritații sau cu pielea arsă, așa că de cele mai multe ori spuneam pas acestei metode, până nu demult însă. De ce spun asta? Păi e simplu, am descoperit o metodă mai rapidă, mai ieftină și pe care o pot pune în practică când am chef și nevoie chiar acasă, fără drumuri inutile la cosmetică, fără discuții interminabile despre cele mai noi bârfe și, cel mai important, fără bani aruncați pe fereastră. Mai nou, am descoperit pe site-ul total pro beauty (fie vorba între noi, regret că l-am descoperit atât de târziu…) kit-ul de epilare care are și-un super preț, de doar 100 de lei, și conține un încălzitor pentru ceară, 7 cartușe cu ceară și hârtie de epilat, tot ce am nevoie pentru luni bune! Am făcut o afacere bună zic, voi ce spuneți? Plus că, adio piele arsă, iritații și cosmeticiene iritante! Ce-mi pot dori mai mult! Slavă Domnului că tehnologia evoluează, nu?

silkn-glide-epilator-ipl

Și că tot vorbeam de tehnologie, tot aici am găsit și aparate de epilare definitivă, remarcând epilatorul ipl- silkn glide care-l putem folosi acasă, deci din nou, fără drumuri aiurea! Plus că, suntem scutite de costuri suplimentare și ne putem face singure programul în funcție de cum avem timp! Deși mi-era oarecum teama de această nouă tehnologie, după ce m-am documentat și am săpat adânc prin toate sursele posibile am ajuns la concluzia că nu are ce să-mi dăuneze acest aparat, din contră, mă poate scăpa de păr pentru totdeauna!

Și-acum c-am ajuns și la finalul articolul, voi ce părere aveți, sunteți pro sau contra epilării și dacă sunteți în categoria pro, atunci pentru ce metodă ați opta?

Acest articol a fost scris pentru proba a 4-a din cadrul competițiel SuperBlog 2014!

Un gând despre “De la geishe la oameni din Neanderthal

  1. Eu sunt „pro” epilare dar aparatele cele mai performante, epilarea definitiva- mi se par cam drastice,inpotriva naturii.Ne-am nascut „parosi”, ce sa facem!?Sa lasam, totusi,corpul sa functioneze normal,sa creasca parul si sa epilam cand vrem si unde vrem.

Lasă un răspuns

