Culorile Mariei…

Uneori mă încearcă sentimentul că melodiile îmi vin de undeva, de departe, din străfundul conştiinţei populare, se furişează în mine, visând parcă, le ascult şi le interpretez.

Maria Tănase

maria

Maria Tănase – un nume sonor, pe care cu toții îl știm, însă prea puțini știu cine a fost ea cu adevărat, care-au fost visurile ei și de unde această pasiune nebună pentru muzică și artă. Recunosc, la 20 de ani nu mă pot considera expertă în ceea ce privește personalitățile tării noastre, însă la fiecare pas mai învăț ceva, mai descopăr ceva nou și asta, dragii mei, mă face să mă simt mândră de țara în care m-am născut și-n care-am crescut pentru că a dat atâtea diamante care strălucesc parcă mai tare după ce trec în eternitatea, ceea ce e păcat zic…

În sfârșit, nu suntem aici să vorbim prea mult despre viața Mariei Tănase, pentru că, cu un simplu search pe google aflăm tot ceea ce ne interesează despre viața ei, însă nici un search nu ne va da ca rezultat senzația aceea unică pe care o simțim atunci când îi ascutăm cântecele, pasiunea pentru cântec și culorile vocii ei. 

Primul lucru car01fd282cbee1c7851310b7af513c2e17e-mi vine în minte atunci când aud numele Mariei este Ciuleandra, care departe de cartea lui Rebreanu, filmul în sine sau celebra melodie ce face ca inima să ne vibreze până și la meciurile României când ai noștrii marchează, este un joc. Un dans muntenesc de care prea puțini au auzit, însă care a jucat măcar o dată în sufletul meu, al tău, al tuturor celor care suntem români prin intermediul vocii Mariei. Departe de personalitatea debordantă, talentul nemăsurat și eleganța naturală, Maria Tănase a iubit în primul și-n primul rând tradițiile și obiceiurile populare, acele lucruri care ne fac unici și speciali ca națiune și care ne păstrează uniți și nemuritori în istorie. Ea și-a dorit ca prin talentul și munca ei să aducă la lumină obiceiuri demult uitate și să ne readucă aminte, de fiecare dată cand îi ascultăm piesele, de ce trebuie să fim mândrii că suntem români.

Deși a pășit în eternitate devreme, la nici 50 de ani, Maria Tănase a lăsat în urma ei ce n-au lăsat alții în zece vieți, iar dovadă stă faptul că, și acum, la atâția ani de la moartea ei, inimile încă tresar la auzul vocii ei și ce poate fi mai plăcut decât să vezi o mulțime de tineri talentați din nu mai puțin de 7 tări care readuc în lumină ceea ce iubea artista, muzica, ritmul, bunul gust, dansul și pasiunea pentru obiceiuri și tradiții.

site-Posterul-Final-RRR-724x1024

Ei bine da, încă se poate, chiar și la noi, iar turneul național Roots Revival Romania- Colors of Maria reaprinde în fața publicului spiritul Mariei Tănase printr-o abordare unică datorită culturilor diferite din care provin artiștii și interpretării inovatoare a pieselor Mariei .

Turneul va avea loc în 10 orașe ale țării, așadar nu mai este un impediment locul în care locuiți, căci indiferent în ce colț de țară vă aflați tot aveți unul din toate aceste orașe prin preajmă. Eu una nu mă pot declara decât încântată peste poate de faptul că acest concept va ajunge și în Iași, pe 3 octombrie, deși, spre rușinea mea, nu pot declara că știu vreo legătură materială, fizică între Maria Tănase și orașul în care locuiesc, deși cred că legătura ceea mai strănsă între toți românii și cântecele ei sunt sângele ce ne curge prin vene și dragostea pentru tradițiile și obiceiurile naționale. Recunosc, nimic nu face să te simți mai apropiat de o personă cum te face să te simți starea pe care o ai în prezența acesteia, în cazul de față vocea și culorile câtecelor artistei, care curând vor răsuna și-n teatrul Luceafărul din Iași.

Acum că ai aflat, te-aștept și pe tine s-ascutăm culorile Mariei, iar daca vrei sa aflii mai multe detalii despre eveniment, artiști, bilete, oameni frumoși și povești nespuse găsești aici, până atunci eu te las cu o mică mostră a evenimentului și cu o mărturisire a Mariei.

Trebuie să-ţi mărturisesc că nu cânt niciodată un cântec pe care să nu-l iubesc, dar e drept că printre ele am totuşi unele care-mi sunt mai dragi decât altele. Nu ştiu exact de ce, poate că ele vorbesc în ritmul cald al doinelor de trecutul şi dorurile ţăranilor noştri. Altele, poate că ele vorbesc de zilele noastre, de împlinirea năzuinţelor.

Maria Tănase

Un gând despre “Culorile Mariei…

  1. Pingback: Castigatori campanie Roots Revival Romania - Colors of Maria » Blogal Initiative

Lasă un răspuns

