Dansul banilor

slider-07

”Economia este arta de a obţine maximum de la viaţă. Grija de economie este rădăcina tuturor virtuţilor.”

B. Shaw

 

De mici suntem învățați să economisim. Fie că e vorba de banii primiți de la rude, de alocație, cu toții iubim acel sentiment pe care ni-l oferă banii puși deoparte. La fel e și cu împărțitul, de câte ori nu vi s-a întâmplat să dați o prăjitură unui prieten de joacă sau o jucărie pe care o dorea?! Cred că toate aceste aspecte ne fac să ne maturizăm pe mai departe, să putem economisi mai târziu obținând astfel siguranța financiară pe care ne-o dorim.

Educatie si Siguranta Financiara de la Provident

Că e vară sau e iarnă

Furnicuța nu stă`n loc.

Ea aleargă toată ziua

Ca să-i fie cu noroc!

Strategii și creditare

Ea învață despre toate

Zi și noapte face planuri

Să-aibă multe mai departe.

Greierașul vine-odată

Și îi spune cu tupeu

”Nu-nțeleg ce faci atâtea

Când eu stau și n-am un stres.”

Furnicuța îi răspune

Mândră ea nevoie mare

Siguranța financiară

Nu se face stând în mare!”

Greierașul revoltat,

Pleacă repede departe.

Furnicuța făcând planuri

Rămâne să facă calcule.

Trece-o lună, trec și două

Greierașul se întoarce

”Furnicuțo nu-mi dai bani

Să-mi deschid o mică afacere?”

Furnicuța generoasă se decide să ii dea.

Trece iar o lună, două

Greierașul plănge iar…

”Furnicuțo, furnicuto am dat iarăși faliment

Ai avut dreptate oare când ai spus să strâng și eu?!”

”Eu mereu am spus mereu, 

Cu lenea tu nu vei ajunge bine!

Pune mâna și învață,

Lucrează și va bine.”

”Bine, bine furnicuțo

Însă de unde încep

Că eu nu știu mai nimica

Și n-am bani de nici un fel.”

”Noi cu toții învătăm,

Greieraș leneș ce ești

Dacă vrei să ai un ban

Poți să împrumuți un leu.”

Vai ce bine furnicuțo,

De știam de mai demult

Puneam mâna de ani buni

Ca să mă tot împrumut.”

”Vezi tu, micuțule greier

Banii îi vei da`napoi

Iară dacă vei avea bani strânși

Poți să trăiești din dobânzi!”

Greierașul înfuriat plecă iară supărat

Furnicuța muncitoare

Se distrează ea la soare

Mândră foc, a câștigat!

Uitați voi acum dragi prieteni

Puneți voi bănuți deoparte

Ca s-ajungeți ca furnica

Și nu lefteri greierași!

Cu toții am auzit povestea cu greierul și furnica când eram mici,cât adevăr, nu-i așa? Vedeți cum toți suntem învățați să economisim pentru a ne fi bine mai târziu? Cred că e timpul ca fiecare dintre noi să pună bazele unei strategii de economisire pentru o viață mai bună. 

Lasă un răspuns

