Here and there

Deja este a treia zi de Paste si lumea parcă a început să-si reintre în ritm, străzile au început din nou să se umple de masini grăbite si oamenii parcă au inceput să uite de mesele îmbelsugate si vizitele pe la rude, de spiritul sărbatorii în sine nici nu mai vorbesc, nici nu cred ca a existat în prea multe case in perioada aceasta. Că tot veni vorba de spiritul sărbătorii, tot mai multi uitam că Pastele nu este despre mancare în exces, cluburi si haine cât mai scumpe, ci despre unirea familiei in jurul mesei, de sudarea relatiilor între oameni, despre dăruiri si bunătate. Cred că este primul an în care am văzut curtea bisericii aproape goala cu jumătate de oră înainte de miezul noptii, oamenii erau mai ocupati facându-si poze cu prietenii si dându-si check in pe facebook. Mă amuză teribil noul trend, chiar vorbeam acum vreo 2 saptămani cu iubitul meu când eram la biserică, cum ar fi dacă ne-am da check in „la spovedit” sau sa ne facem un selfie cu preotul. Cam asta a fost si cu Pastele anul ăsta, cu oamenii care se calcă în picioare pentru a fi primii ce iau lumină, cu tineri petrecând în cluburi si etalându-si tinutele, dar până la urmă dacă pentru un moment fiecare s-a gândit măcar câteva secunde la ce înseamnă cu adevarat această sărbatoare, a simtit cum i se face pielea de găină când i-a auzit pe preoti cântând în noaptea Învierii, înseamnă că încă nu ne-am rătăcit de tot si încă mai există sperantă. Nu mă întelegeti gresit, nu judec pe nimeni si nici nu sunt vreo comunistă, din contră chiar, am 19 ani si toată viata înainte, dar nu vreau să ajung peste 20 de ani să văd cum sărbatoriile astea se pierd de tot în uitare. Image     Here

           Image    There

Lasă un răspuns

